2011. december 20., kedd

A kutya intelligenciája

Hali újra! Hogy egy nap ne csak egy cikket hozzak, hoztam egy másikat, amelyben a kutya intelligenciájáról olvashatsz. Az előbbihez hasonlóan ezt sem én írtam, hanem a wikipédiából hoztam. A héten viszont én is írok egy cikket ! ;). Ma még jelentkezem kutyás karácsonyi képeslapokkal!
Íme a cikk :
 
A kutyák képesek tanulni, alkalmazkodni a környezetéhez. A kutya falkában élő állat, és mint ilyen, könnyen megérti a környezetében az emberek (és állatok) közötti társadalmi kapcsolatot, hierarchiát. Az emberrel együtt töltött évezredek alatt a kutya és az ember megtanult együtt dolgozni. Az együttélés során megfigyeli a gazdáját , és szinte olvas a gondolataiban, apró viselkedési jelekből igen pontosan meg tudja becsülni a Gazda terveit , illetve, ha megoldhatatlannak tűnő feladattal szembesül, - ellentétben a farkassal - képes gazdája segítségét kérni. A kutya tanulási képességeinek a megítélése eléggé ellentmondásos, a XIX. század közepéig az a szemlélet élt, hogy a kutya „lelketlen oktalan állat” az azonban elmondható, hogy az adott feladatra tenyésztett munkakutyák a feladatot, amelyre tenyésztették őket könnyen megtanulják, de időnként barokkos túlzások is napvilágot látnak, mely szerint a kutyák megtaníthatóak emberi nyelven beszélni, vagy olvasni.. Arra, hogy a kutyák képesek olvasni, több demonstráció is található különböző megosztó oldalakon. Alaposabb vizsgálatok azonban kimutatják, hogy nem olvasásról, hanem képfelismerésről van szó.
( Forrás: wikipédia)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése